19 Haziran 2022 Pazar

İRMİK HELVASI

İRMİK HELVASI

 

Malzemeler
2 paket irmik
2 paket yağ
50g dolmalık çam fıstığı
5 su bardağı süt
3 su bardağı su
4 su bardağı toz şeker 

 ( 20 - 25 kişilik )



Yapılışı

Süt, su ve şeker bir tencereye konularak kaynatılır ve ocak kısılarak 5 dakika daha kaynamaya bırakılır.
Diğer tarafta;
2 paket yağ geniş ve büyük bir tencerede eritilir, dolmalık fıstıklar da eklenip 2 paket irmiğimiz ilave edilerek orta ateşte sürekli karıştırılarak istenilen renk elde edilinceye kadar pişirilir. Kaynattığımız şerbetimiz yavaş yavaş irmiğimize ilave edilerek, ocağın altı kısılıp 10 dakika kadar dinlendirilip servis edilir. 

Not: Şerbet çok itinalı ve azar azar irmiğimize ilave edilmeli ki üzerimize sıçrayıp kazalara sebep olmasın.

Afiyet olsun 







Tarçınla süsleyip servis edebilirsiniz


5 yorum:

  1. Teşekkür ederim. Bende sizi takibe aldım .

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar,
    Bloğunuzu yeni keşfettim ve çok beğendim.
    İrmik helvasını çok severim, ellerinize sağlık nefis görünüyor :))
    Bu arada sizi izlemeye aldım, bana da beklerim: http://fatoscatadlar.blogspot.com/
    Güzel paylaşımlarda görüşebilmeyi diliyorum,
    İzmir'den sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Suyunu tamamen cekincemi altini kapatiyoruz yoksa biraz su kalmalimi

    YanıtlaSil
  4. Giderek daha güzel paylaşımlar yapıyorsunuz, yeni yazılarınızı sabırsızlıkla bekliyoruz. Eğitim Haber ve Hidroponik

    YanıtlaSil